Μακεδονικού Αγώνα Τ.Θ. 264 Παλαιόκαστρο Θεσ/νίκης

info@karagiannoudis.gr

Δευ-Παρ: 8:15-17:00
Καλέστε μας εδώ: 2310 511.181
Μακεδονικού Αγώνα Τ.Θ. 264 Παλαιόκαστρο Θεσ/νίκης

Νεο Yaris

Νεο Yaris

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Toyota Yaris 1,5 lt.

Κινητήρας: 1.490 cc
Ισχύς: 125 PS/6.600 rpm
Ροπή: 153 Nm/4.800-5.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 115 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.940 x 1.745 x 1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.560 mm
Βάρος: 1.085 kg
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τιμή: Από 15.550 ευρώ

Στην Toyota πιστεύουν λοιπόν ακράδαντα και πάντα θα πιστεύουν στο προϊόν με το όνομα «Yaris» και στην τέταρτη γενιά του το best-seller μοντέλο τους έχει επανασχεδιαστεί από την αρχή. Παραδεχθείτε το. Είναι όμορφο και άμεσα αναγνωρίσιμο, αλλά με την δική του ταυτότητα. Έχει σχεδιαστεί για να κινείται ευέλικτα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση ακόμα και σε στενούς αστικούς δρόμους, όπως υποδηλώνουν οι συμπαγείς διαστάσεις του και ο πολύ καλός κύκλος στροφής. Ταυτόχρονα, προσφέρει ένα ευρύχωρο, άνετο και λειτουργικό εσωτερικό με πλούσιο εξοπλισμό, που μπαίνει στα μονοπάτια των premium μοντέλων. Επιπλέον προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για συνδεσιμότητα και την συνεχή πρόσβαση σε πληροφορίες.

Στην ερώτηση ποιο είναι το καλύτερο σημείο του αυτοκινήτου συνήθως απαντάμε το εμπρός, αλλά εδώ η Toyota μας έκανε έκπληξη. Τόσο μπροστά όσο και πίσω το Yaris είναι ξεχωριστό! Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα, που υιοθετούν τεχνολογία LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Πίσω είναι η σύνθεση των φωτιστικών σωμάτων, που συνεχίζει το sportive στυλ. Οι ζάντες είναι διαθέσιμες σε διάμετρο 15, 16 και 17” (ανάλογα με το μοτέρ και την έκδοση του μοντέλου). Το ευχάριστο είναι πως ακόμη και οδηγώντας, βλέπετε τις καμπύλες και τα «φουσκωμένα» φτερά από τους καθρέπτες, κάτι που είναι ωραίο ως συναίσθημα και σίγουρα δημιουργεί σπορ συνειρμούς.

Στο νέο Yaris κάθεστε 60 χιλιοστά πιο πίσω σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και το σημείο του ισχίου βρίσκεται 2 εκατοστά χαμηλότερα. Αυτό σημαίνει πως κάθεστε χαμηλότερα και μέσα στο αυτοκίνητο και όχι πάνω, όπως στα περισσότερα SUV. Αυτή ήταν μία αίσθηση που είχαμε ξεχάσει και το Yaris μας την θύμισε. Αντίθετα με τα άλλα μικρά της αγοράς, στην Toyota ακολούθησαν την φιλοσοφία «less is more» για την καμπίνα των επιβατών.

Πρόκειται για έναν χώρο έξυπνα σχεδιασμένο, με ποιότητα. Δημιουργεί το αίσθημα ευρυχωρίας μοντέλου ανώτερης κατηγορίας. Βέβαια στην «μαύρη θάλασσα» των πλαστικών θέλαμε λίγο χρώμα ή γυαλισμένο μέταλλο. Το τελευταίο υπάρχει (μία λεπτή λωρίδα), αλλά είναι πολύ minimal και… χάνεται. Τα πλαστικά είναι μαλακά στα σημεία επαφής και σκληρά στα σημεία που δεν τα αγγίζετε. Έτσι υπάρχει μία ισορροπία. Αυτό που μας ενθουσίασε είναι τα καθίσματα. Είναι sportive και supportive (για να γίνει ρίμα), πολύ όμορφα στην όψη, την υφή και πολύ άνετα.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Toyota ο πίνακας οργάνων ελέγχου, έχει διάταξη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος με ελάχιστη διάσταση της προσοχής. Για να το πετύχουν αυτό κατέβασαν τον πίνακα οργάνων χαμηλότερα και… μετέφεραν την κολόνα «Α» πιο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν επίσης προς τα μαρσπιέ, ώστε να υπάρχει χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού (+20 χιλιοστά).

Πώς είναι στο δρόμο;

Η αλήθεια είναι πως αντιμετώπισα το Yaris με κάποια συγκρατημένη αισιοδοξία. Καλά τα όσα λένε οι προδιαγραφές. Αλλά η εφαρμογή τους; Βλέπετε τα μοντέλα από τις προηγούμενες γενιές, ήταν αξιόπιστα, λειτουργικά, αξιαγάπητα, αλλά δεν έδιναν έμπνευση για παιχνίδι και γρήγορη οδήγηση. Εδώ η κατάσταση είναι διαφορετική. Η ιπποδύναμη των 125 ίππων είναι επαρκής (για τα 1.085 κιλά του αμαξώματος), αλλά είναι η νέα πλατφόρμα, που τελικά κάνει την περισσότερη δουλειά. Την καλή εικόνα και την αίσθηση σιγουριάς συμπληρώνει το κιβώτιο (εξάρι) ταχυτήτων, που συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και μετά από καιρό μας… ξεκόλλησε από την ευκολία των αυτόματων κιβωτίων. Τα φρένα είναι πολύ καλά (πίσω ταμπούρα) και δεν κουράζονται εύκολα, ακόμη και σε διαδρομή με ανοιχτές καμπές και μεγάλη ταχύτητα. Ακόμη και όταν ζεσταθούν το πεντάλ μένει σταθερό και δεν αφαιρεί την αίσθηση ασφάλειας.Αυτό που μας έκανε έκπληξη ήταν η ανάρτηση. Ο ημιάκαμπτος άξονας (πίσω) τελικά, με τις σωστές ρυθμίσεις, δεν είναι μειονέκτημα. Είναι σκληρότερος κατά 80%, ενώ η ακαμψία της πίσω αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί πάνω από 80% σε σχέση με αυτά του προηγούμενου Yaris, μειώνοντας αντίστοιχα τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Αυτό επέτρεψε την τοποθέτηση πιο μαλακών ελατηρίων και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ισορροπία του πλαισίου μπροστά/πίσω, αναβάθμισε την άνεση. Διατηρεί μία δύσκολη (λόγω των τροχών 17 ιντσών) ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Δεν «χτυπάει» στις εγκάρσιες ανωμαλίες και εμπνέει εμπιστοσύνη στα κλειστά κομμάτια.

Από το σύνολο υστερεί το τιμόνι αλλά μόνο στην γρήγορη οδήγηση και στα πολύ ανοιχτά κομμάτια με υψηλή ταχύτητα. Είναι ελαφρύ. Βέβαια ας μην ξεχνάμε πως αυτό είναι χρήσιμο και λειτουργικό στην κίνηση στην πόλη, όπως και ο μικρός κύκλος στροφής του Yaris (έχει μειωθεί στα 9,8 μέτρα), αλλά και στο ταξίδι. Εκεί είναι ξεκούραστο και δεν μεταφέρει κραδασμούς και πίεση στα χέρια. Στον αυτοκινητόδρομο θα αντιληφθείτε και τον ήχο κύλισης που περνά στην καμπίνα σε ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ. Ο κινητήρας είναι περισσότερος ήσυχος χωρίς κραδασμούς και μάλλον ο κυβισμός βοηθά σε αυτό. Μάλιστα όταν ανεβάζετε στροφές ο ήχος του γίνεται διασκεδαστικός.

Μιλήσαμε για υψηλές στροφές και εκεί περιμέναμε πως η κατανάλωση θα ανέβει, αλλά τελικά δεν έγινε έτσι και ο 1.500άρης (αν και με λίγα χιλιόμετρα) ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης. δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα σε ανηφορική/κατηφορική διαδρομή με κλειστές στροφές και με συχνές αλλαγές ταχυτήτων.

Ασφάλεια σε πρώτο πλάνο

Το ότι η ασφάλεια του Yaris είναι κορυφαία δεν το ισχυρίζεται η Toyota, αλλά το αποδεικνύει ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP. Το νέο Toyota Yaris μπορεί να υπερυφανεύεται ότι είναι ένα από τα ασφαλέστερα μικρά αυτοκίνητα στην ιστορία, όντας το πρώτο μοντέλο που συμμετείχε στις νέες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP. Σε αυτές, το μικρό Toyota κατάφερε όχι μόνο να λάβει 5 αστέρια για την ασφάλειά του, αλλά επιπλέον να πετύχει υψηλές βαθμολογίες τόσο στην προστασία των ενηλίκων (86%), όσο και στην προστασία των παιδιών (81%), των πεζών (78%) και των συστημάτων ασφαλείας του (85%).

ΠΗΓΗ: newsauto.gr https://www.newsauto.gr/test-drive/proti-dokimi-neo-toyota-yaris-1-5-lt-125-ps/

Karagiannoudis

Categories

Archives

Νοέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30